Hvorfor? Jamen altså, hvorfor ikke?

Hvorfor skulle jeg dog det?, var min første tanke, da der første gang var en, som luftede tanken for mig om, at jeg kunne blive klummeskriver.

Jeg har da ikke det store at byde på. Jeg har maksimalt inspireret fire mennesker i mit liv. Jeg har hverken opfundet den dybe tallerken eller fundet frem til relativitetsteorien.

Men så slog det mig, at det er der så mange andre, der heller ikke har. Og der er da masser af bloggere på denne jord. Så hvorfor ikke?

Nu er det der klummeskriveri så blevet til denne blog. Her styrer jeg alt selv, og det betyder, at alt du læser uforbeholdent er mine egne meninger og tanker. Det betyder også, at jeg kan stikke næsen frem, men hellere det end slet ikke at stikke frem, også må jeg være forberedt på de slag min tud kan få.

Da flere 'hvorfor ikke?'-tanker var færdige med at strømme igennem mig, tænkte jeg: OKAY, jamen, hvad HAR jeg så at byde på? Så kom møllen med relativitetsteorien igen. Men nogengange må man bare springe ud fra 10 meter vippen og håbe man ikke lander på vommen.

Så hvad har jeg så?, spørger jeg mig selv igen-igen-igen. Og jeg har (*) skrivelysten at byde jer. Nogle er kort sagt kunstnere med strikkepinde, andre løber marathon for sjovs skyld (!!), visse kan ramme det høje C.

Og jeg kan skrive.

Jeg VIL ikke skrive om den dybe tallerken. Den har vi fattet. Jeg KAN ingenlunde skrive om relativitetsteorien. Det vil cirka ingen mennesker forstå, for du kan ikke forklare noget, du ikke selv har gennemskuet. Men jeg kan fortælle jer om mine (u)almindelige tanker i hverdagen, der byder på mange af slagsen. Sådan en dag kan i mit hoved være meget lang, skal jeg hilse og sige.

Jeg vil primært skrive på dansk, for der maler jeg med ordene. Men jeg kan ikke afslå indlæg på grønlandsk, for det mangler vi. Og når man kan, så skal man. Bum.

Håber du vil nyde det lige så meget som jeg selv gør. Velkommen til. :)

- Bibi

* = trommehvirvel

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Qilaatip pissaanera

Kom med mig